Digital Krasch Kurs 2022

Bli digital vinnare 2022!

Skaffa dig en bred digital grundkompetens på kort tid! 

Varför behöver du digital kompetens?

  • Digital kompetens behöver du för att vi måste digitalisera, automatisera och effektivisera våra respektive verksamheter för att överhuvudtaget finnas kvar om några år
  • Många behöver också få en solid digital guldkant i sitt CV för att inte tappa mark i den hårda konkurrensen på arbetsmarknaden
  • Men vi vet också att det är svårt att veta var man skulle börja, därför finns Digital Krasch Kurs

Lars Skarke säger efter workshopen för Digital Krasch Kurs 2021: ”Nu har jag gått Digital Krasch Kurs! Som gammal säljare fick jag en verklig tankeställare när det gick upp för mig att ytterst få följer upp viktiga nyckeltal i det digitala. Nyckeltal som gör dig till vinnare eller förlorare i säljprocessen (kundresan). Jag vill bara tipsa alla jag känner att gå Digital Krasch Kurs och lär dig hur du snabbt kan bli en digital vinnare. Till och med jag blev lite av en digital expert efter workshopen, nu blir det annat ljud i skällan på våra styrelsemöten.” Läs mer på LinkedIn

workshopen

Välkommen till en informationstät workshop som är starten på din digitala kompetensutveckling

Vilket resultat kan du förvänta dig av en Digital Krasch Kurs?

  • Du kommer att kunna föra strategiska samtal om det digitala i styrelserummet och ledningsgruppen
  • Du blir  bli mer attraktiv på arbetsmarknaden
  • Du blir bättre beställare av digitala lösningar
  • Du kommer att kunna utnyttja den digitala kanalen bättre för att öka omsättningen, förbättra lönsamheten och stärka konkurrenskraften

Dator

Ta med din dator, platta eller större mobil. Vi arbetar en hel del med praktiska exempel, i egna eller andra deltagares domäner.

Internet

Wifi finns självklart. 

Det är verkligen en fördel om man har tillgång till internet i workshopen för att inte missa lite grepp och verktyg som vi arbetar med.

Pauser

Det är en intensiv och informationspackad dag, så vi håller högt tempo men tar korta pauser varje timme för att röra oss och klara av ett och annat kortare samtal

Konfidentiellt

Det som sker i workshopen stannar i workshopen. Här delar vi information om egna och andras utmaningar.

Coronasäkrat

Vi använder större lokaler med god ventilation. Allt för att minska spridning av Covid-19.

Uppföljning

Uppföljning planeras individuellt med respektive deltagare, för de som bokat det. Boka gärna den första uppföljning innan ni lämnar workshopen.

Våra workshops fylls på snabbt!

Boka din plats idag!

Vad är unikt med digital krasch kurs?

  • Det går snabbt att komma ikapp, det sägs att det tar 101 dagar att komma ikapp det digitala kompetensgapet, per person. 
  • Med denna workshop, och möjlighet till 60 dagars individuell uppföljning, kommer det gå betydligt snabbare att veta hur du ska prioritera och vi hjälper dig att komma igång, inte bara med teori utan även med praktisk tillämpning baserat på dina specifika mål och förutsättningar.
  • Workshopen är sammanställd och framförd av företagsledare som arbetat med digitala strategier och digital transformation sedan slutet av nittiotalet. 
  • Vi har fokus på hur affärer påverkas och utvecklas i det digitala. 
  • Målet är att ni så snabbt ska agera självständigt i den digitala arenan.

Vanliga frågor

Frågorna är naturligtvis många, men här försöker vi svara på några som brukar dyka upp i dilaogen med våra kunder:

Hur många timmar är workshoppen?

Workshopen är oftast mellan 09.00 - 15.00, dvs ca 6 timmar. Vi är dock tillgängliga något längre för eventuella frågor eller djupdykningar i något ämne

Får vi något material?

Vi arbetar primärt med den digitala verkligheten varför ytterst lite fysiskt material delas ut. Vi söker på nätet, gör analyser, jämför olika domäner och företag, tittar på sökord, m.m. Allt detta på datorn.

Hur går uppföljningen till?

Efter workshopen planerar vi in företagsspecifik eller individuell uppföljning för att omsätta teori till praktisk handling anpassad för just er, era mål och era förutsättningar.

Den efterföljande uppföljningen om ca 60 dagar är tillval för den som snabbt vill framåt i den digitala arenan. 
Uppföljningstillfället ger möjlighet att mer i detalj analysera specifika domäner, egna eller konkurrenters, planera aktiviteter, testa olika verktyg, diskutera digitala strategier, m.m. 
Med den situationsanpassade uppföljningen säkerställer vi att ni får ut maximalt av workshopen och uppföljningen utifrån era specifika behov och önskemål.
Är du styrelsemedlem kanske du hellre vill analysera de bolag du verkar i och diskutera vilka behov som finns för respektive bolag
Är du företagsledare har du kanske större förväntningar på att komma igång med digital marknadsföring
Är du arbetssökande kanske du vill säkerställa att du kan lyfta fram din nyvunna digitala kompetens i kommande intervjuer, ja, målen är helt enkelt olika.
I uppföljningen ingår under ca 60 dagar ca fyra tillfällen för individuell uppföljning, en presentation och en Ahrefsanalys av relevant domän.

Vad händer efter 60 dagar?

Målet är att ni ska ha fått en trygg digital plattform och klara er på egen hand. Lite beroende på de individuella behoven tar vi vid behov fram en utvecklingsplan framåt.

Teamet

Vi som arbetar med Digital Krasch Kurs har stor erfarenhet av att arbeta i ägare, styrelse, ledningsgrupp och projekt. Vår erfarenhet och kompetens säkerställer att våra deltagare snabbt kommer igång med att utveckla sin digitala kompetens, utan förkunskap.

Lena Törnblom

Lena Törnblom, är retorik konsult med bakgrund som startupmanger inom e-handel (Ticketmaster 1996) Lena har en kombination av strategisk och praktisk erfarenhet på detalj nivå inom digital lösningar. Lena har mest fokus på kommunikationen och det psykologiska parametrarna men även teknik som effektiviserar och automatiserar, genom t.e.x funnels. Läs mer på LinkedIn

Arne Olafsson

Arne Olafsson, VD och professionell affärsutvecklare som byggt upp bolag som Envirotainer, Proffice Callcenter, m.fl. Arbetat kontinuerligt med digitala lösningar, digital marknadsföring och digital transformering sedan sent nittiotal. Arne har detaljkunskap om digital transformering, digital marknadsföring, affärsutveckling, processer, organisation och grundade Digital Krasch Kurs 2018. Läs mer på Linkedin

Agendan

Primärt arbetar vi med fyra block samt inspiration, inom respektive block ryms mycket detaljrik information

Agenda

09.00 - 09.15: Introduktion, workshopens uppbyggnad
09.15 - 10.00: Inspiration, verkligheten knackar på...
10.00 - 11.00: Domän, hur gör jag det enkelt
11.00 - 12.00: Marknadsföring, hur kommer jag igång, i vilka kanaler, med vilka verktyg
12.00 - 12.30: Lätt lunch, sallad, bröd, dryck, kaffe
12.30 - 13.30: Trafik, hur driver jag kostnadseffektivt rätt trafik till en hemsida
13.30 - 15.00: Analys, hur gör jag analyser enkelt och snabbt, vilka KPI ska jag arbeta med, inklusive konkurrentanalyser (och sno deras sökord)
15.00 - 16.00, Eftersnack, frivilligt
Korta pauser om ca fem minuter vid behov.
Kaffe, vatten och frukt finns tillgängligt hela dagen

Missa inte din plats!

Det är begränsat med platser och de fylls snabbt!

Du kommer att förstå:

  • Hur man för en digital affärsorienterad dialog i styrelsen, ledningsgruppen eller i fikarummet
  • Grunderna till hemsidor och landningssidor
  • Hur man marknadsför hemsidor, med tjänster och produkter
  • Hur man driver trafik till hemsidor och landningssidor
  • Hur man kan analysera trafik och konkurrenter
  • Relevanta KPI i den digitala arenan
  • Hur du kan utarbeta en affärsplan med stark digital prägel
  • Hur du planerar och genomför digitala satsningar

31 mars, 2022


Workshop

Lunch och kaffe ingår

SEK 2 900

Om
Digital Krasch Kurs i samarbete med Olafsson Atwork Consulting, Lena Törnblom, med flera.

Workshop
Unik pedagogisk sammansättning för maximalt resultat

Varför?
Vi behöver alla öka takten i att utbilda oss i det digitala, framtiden finns där

Connect with us

Följ oss och få löpande information om våra kurser!

Page Created with OptimizePress